Certificat d’Aptitud de l’Edifici
És el document emès per la Generalitat que acredita que un edifici d’ús residencial ha estat sotmès a la Inspecció Tècnica de l’Edifici.
Per al seu tràmit, cal que un tècnic competent efectuï una inspecció a l’edifici i un informe on es defineixin les deficiències localitzades i la seva qualificació en funció de la gravetat de les mateixes. Aquestes deficiències determinaran la vigència del certificat tramitat, que serà de 10 anys en cas de falta de deficiències o deficiències lleus o de 3 anys en cas de deficiències greus o molt greus.
No tramitar el Certificat d’Aptitud de l’Edifici pot comportar sancions econòmiques per al propietaris.
Quins edificis l’han de tramitar?
Els edificis amb ús d’habitatge i els habitatges unifamiliars situats a menys 1’50 m de la via pública o les finques adjacents, abans d’arribar als 45 anys d’antiguitat. En el cas d’habitatges unifamiliars s’estableixen els següents terminis segons l’antiguitat:
| Antiguitat habitatge | Termini màxim |
| Anteriors a 1900 | Fins 31/12/2016 |
| Entre 1901 i 1930 | Fins 31/12/2017 |
| Entre 1931 i 1950 | Fins 31/12/2018 |
| Entre 1951 i 1960 | Fins 31/12/2019 |
| Entre 1961 i 1975 | Fins 31/12/2020 |
| A partir de 1975 | Quan compleixi 45 anys |
Serveis que ofereix ARCtècnic
- Inspecció de l’edifici i elaboració de l’infome de la inspecció tècnica.
- Elaboració del Programa de Rehabilitació. Serà necessari tramitar en cas de l’existència de deficiències.
- Informes periòdics de verificació. Seran necessaris en cas de deficiències importants, greus o molt greus, per tal de comprovar l’evolució de les deficiències o les obres de reparació.
- Elaboració de projecte de rehabilitació en cas que sigui necessari.
- Direcció de les obres de rehabilitació, en cas que sigui necessari.
